Archiwum artykułów
Dobre szkolenie? – Szkolenie rentowne
Myślimy zawsze, jak wiele umiejętności brakuje naszym pracownikom. Chcemy to zmienić – inwestujemy w nich. Nie zawsze jednak zlecone szkolenie okazuje się opłacalne. Kiedy szkolenie przynosi zyski? Więcej »
Coaching grupowy – cz. II
Z życia wzięte Pracowałem kiedyś z pewnym młodym (ok. 30 - letnim) menedżerem pewnej dużej firmy produkcyjnej. Osoba ta niedawno została awansowana. Miała naprawdę fantastyczną bazę zarówno pod kątem wykształcenia jak i zawodowego doświadczenia w branży. Awans na stanowisko kierownicze to jednak konieczność wykazania się pewnymi charakterystycznymi kompetencjami związanymi z zarządzaniem. Sesje odbywały się w gabinecie Klienta, gdzie miałem okazje być biernym uczestnikiem np. jego rozmów z podwładnymi. Zanim jednak przeszliśmy do „omawiania” poszczególnych słabości w zakresie zarządzania, trzeba było dojść do sedna problemu. Więcej »
Coaching grupowy
Coach nie jest ani mentorem ani terapeutą osoby coachowanej, chociaż czasem blisko ociera się o granicę w/w pojęć. Mentorów w Polsce jest, niestety, bardzo mało. Mentor to ktoś, kto ma wiedzę i bardzo bogate doświadczenie z jakiejś konkretnej dziedziny. Jest mentorem z uwagi na poważanie jakim się cieszy oraz ugruntowanymi sukcesami na rynku. Mentor jest instruktorem, daje już gotowe procedury, narzuca często know-how. Więcej »
Zarządzanie mistrzostwem
Sytuacje, w jakich funkcjonuje człowiek biznesu są podobne do tych, w jakich znajduje się sportowiec. Oczekuje się od niego wyniku. Doceniani są tylko ci, który ten wynik osiągną. Sposób, w jaki dojdą do celu i koszta z tym związane – dla wielu „szefów” - są sprawą drugorzędną. Wydaje się to być alarmujące. Wieloaspektowe analogie biznes-sport sugerują, że doskonałym antidotum na „bolączki” i luki we współczesnym biznesie jest dorobek psychologii sportu. Więcej »
Sukces w szkoleniach Business English: uczenie zwrotów już nie wystarczy – niezbędne są zmiany umiejętności i postaw
W dzisiejszej sytuacji rynku pracy, gdzie znajomość języka obcego na poziomie co najmniej podstawowym jest niezbędna, kluczem do efektywnych szkoleń w organizacji jest nie tylko zapewnienie szkoleń nastawionych na zwiększanie poziomu językowego, ale przede wszystkim szkoleń które wpłyną na nabycie konkretnych umiejętności w kontakcie z klientem zagranicznym, wpływając na zmianę umiejętności i postaw, owocujących zwiększeniem poziomu obsługi klienta zagranicznego. Więcej »
Assessment Center - artykuł obowiązkowy dla HR – owca!
Cel... Celem Assessment Center (Ośrodka Oceny) jest albo selekcja albo rozwój. Często spotykam się ze stwierdzeniem, iż AC związany jest wyłącznie z procesem selekcji osób ubiegających się o pracę w danej firmie. W rzeczywistości, metody Ośrodka Oceny są również szeroko wykorzystywane podczas przeprowadzania ocen pracowniczych. Więcej »
Dlaczego warto szyć szkolenia na miarę?
Firmy szkoleniowe specjalizujące się w szkoleniach językowych dla firm proponują szkolenia z zakresu finansów, logistyki i dodatkowo wzbogacają je o umiejętności miękkie (kreatywność, obsługa klienta, rozwiązywanie problemów). Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego ogólnego maleje na rzecz szkoleń specjalistycznych: języka danej branży oraz umiejętności zachowania się w sytuacji biznesowej wymagającej użycia języka angielskiego. Więcej »