menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Archiwum artykułów

„Najważniejsza jest jakość”

Aby zachować ciągły rozwój organizacji konieczne jest nieustanne szkolenie jej pracowników z nowych technik, metod i koncepcji. W wielu firmach inżynierowie jakości przejmują role liderów i trenerów wewnętrznych wpływając na rozwój pozostałych pracowników i następnie na ich oddziaływanie na funkcjonowanie procesów, w których uczestniczą. Inżynierowie jakości i inżynierowie procesów powinni cechować się ugruntowaną podstawową wiedzą w zakresie jakości i produktywności, metrologii oraz elementów zarządzania. Więcej »


Szkolenia na temat funduszy unijnych – niezbędne czy zbędne

Każdy, kto ma zamiar pozyskać dotację w ramach programów operacyjnych obecnego okresu programowania 2007 – 2013, staje przed zadaniem stworzenia dokumentów aplikacyjnych, czyli wniosku o dotację i załączników. Dokumenty poddawane są weryfikacji pod względem formalnym, a następnie merytorycznym. Aby wniosek przeszedł ocenę formalną, musi spełniać pewne warunki, których nie do końca możemy być świadomi. Niestety, najczęściej wiedzę tę zdobywamy na własnym doświadczeniu, metodą prób i błędów. Skorzystanie z doradztwa lub szkolenia oszczędza nam „trudu na marne”. Na szkoleniu zdobędziemy informacje, według jakiego klucza pisać wniosek o dotację, bądź też w jaki sposób rozliczać się z instytucją finansującą, a także jakie zasady obowiązują przy realizacji projektu już dofinansowanego. Więcej »


KRYZYS NA SPOSÓB CHIŃSKI… czyli słów kilka na temat jak utrzymać i pozyskać nowych klientów w dobie recesji gospodarczej

Efektem kryzysu są: kurczące się rynki, rosnące obawy przed zakupami konsumentów, znaczny spadek sprzedaży detalicznej. W związku z tym tort, przy którym mogło się pożywić wiele firm, nawet tych słabiej zarządzanych, staje się zbyt mały. Nie dla każdego wystarczy. W dobie prosperity nawet nieefektywne firmy znajdą swoje miejsce na rynku. Okres kryzysu natomiast stawia przed przedsiębiorcami wyższe wymagania. Ci, którzy nie sprostają tym wymaganiom, będą musieli wycofać się z rynku. Firmy powinny więc starać się maksymalnie zwiększać swoja efektywność, wyprzedzać konkurentów, powinny też nauczyć się szanować posiadane zasoby. Sukces handlowy zależy przede wszystkim od dobrze przygotowanego, skutecznego personelu, potrafiącego poradzić sobie w niesprzyjających warunkach. Więcej »


M jak… Motywacja M jak… Menedżer

O motywacji, kiju i przede wszystkim: marchewce w kontekście bycia przywódcą… M jak… MarchewkaCzy może być tak, iż następstwa naszego zachowania (kolokwialnie mówiąc: produkty działania) wpływają na zachowanie człowieka? Badania pokazały, iż ludzie skłonni są powtórzyć dane zachowanie, jeśli zwieńczone jest ono nagrodą. Między nagrodą, działaniem, a skutkami zachowania występuje sprzężenie zwrotne. Nie bez przyczyny „nagroda” to w języku psychologów – „wzmocnienie pozytywne”. Płynie stąd jasne rozstrzygnięcie sporu: „kij czy marchewka”… Wniosek: marchewka przede wszystkim! Więcej »


Menedżerów można podzielić na dwie grupy. Samouków i nieuków.

    Obcując z setkami już liderów w licznych projektach zauważyłem, że większości tych, którzy nie radzą sobie w gospodarce, to ci, którzy nie uczą się na doświadczeniach innych. Marnują cenny czas na wyciąganie wniosków z własnych błędów i sukcesów. Ponadto dochodzi tu zjawisko, które nazywam autyzmem bądź schizofrenią przywódczą. Liderzy autystyczni mają wielkie pozytywne wizje, lecz nie znoszą rzeczywistości, w szczególności wrogiej rzeczywistości, prowadząc tym samym nierzadko utalentowane osoby i zespoły na manowce lub ustalając zwyczajnie kolejny wzorzec zera absolutnego w ekonomii, kulturze lub logice. I tu pozytywny komentarz człowieka obytego z liderami w Polsce, Kanadzie i Niemczech, mojego kolegi z ławy szkolnej, „wiecznego emigranta" Szymona Włodarskiego: „Patrząc w przeszłość, widzimy wyraźnie, że wielcy świata polityki i biznesu nie zdobyli sobie uznania szybkim i jednym projektem lub jedną wizją. Oni w każdym działaniu zawierali pewne przesłanie i przez wiele lat pracowali na własną «markę», by pozostawić po sobie ślad w historii (legacy). Większość z menedżerów wyższego szczebla szybko rozpoznaje fałsz lub autyzm u lidera. Więcej »


SUKCES FIRMY TO KAPITAŁ LUDZKI...

Często mówimy albo słyszymy..... „Mam dość tej pracy, praca i praca, ciągła pogoń i brak czasu. Nikt mnie nie docenia, ciągłe pretensje. Składam wypowiedzenie. Nie chcę tutaj pracować.....” Więcej »


(s)ELEKCJA 8 najpodstępniejszych mitów

Wybieramy i obalamy najbardziej utrwalone mity i bujdy o selekcji kandydatów! Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] 12 [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [następna »]