menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły » Akademia Handlu Zagranicznego: Wsparcie (...)


Akademia Handlu Zagranicznego: Wsparcie polskiego eksportu

Mimo, iż polski eksport rośnie od kilku lat w szybkim tempie, jego udział w wytwarzaniu PKB jest znacznie mniejszy, niż w większości krajów na świecie i OECD. Jest on także kilkakrotnie mniejszy w przeliczeniu na obywatela naszego kraju (2 400 USD), niż np.: Chorwacji (12 158 USD), Niemczech (12 400 USD), Indiach (29 100 USD), w Kuwejcie (22 100 USD); czy w stosunku do średniej w krajach UE (8 600 USD). To niestety słaby wynik naszej obecności na rynkach światowych, a przecież bardzo wiele polskich firm ma już towary lub usługi na wysokim, światowym poziomie.
Co robić, aby zmienić ten niekorzystny stan rzeczy?

Zdaniem wielu analityków, jedną z przyczyn takiej sytuacji jest bariera informacyjna. Wiele firm i tysiące przedsiębiorców mają problemy z uzyskaniem odpowiedzi na tak istotne dla podejmowania właściwych decyzji pytania jak np.:jak przekroczyć granice Polski i poruszać się po światowym rynku?
jak wyjść z ofertą swoich towarów i usług na inne, nieznane rynki?
jak sprowadzać towary z odległych regionów świata?
jakie są warunki dostępu do rynku danego kraju lub regionu i na co musimy zwracać uwagę decydując się na biznes w tym kraju?
jak zbadać szanse czy nasz towar lub usługa na obcym rynku może być sprzedawalna i na jakich warunkach?
jak sprawdzać wiarygodność płatniczą potencjalnego partnera i bezpiecznie rozliczać transakcje?
czy, gdzie, kiedy i w jakiej formie inwestować na rynkach zagranicznych?
co robić, gdy kontrahent nie płaci - jak rozwiązywać spory?Aby uzyskać odpowiedzi na te i wiele innych ważnych pytań, zapraszamy do udziału w cyklu seminariów warsztatowych organizowanych przez Eurofinance Training dofinansowanych w 80% z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Akademii Handlu Zagranicznego pod hasłem:

„WSPARCIE POLSKIEGO EKSPORTU!”

Naszym głównym celem jest pomoc w przygotowaniu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, uczestniczących w zajęciach, do wejścia na rynki pozaunijne. Uczestnicy zapoznają się
ze specyfiką oraz prognozami rozwojowymi danego rynku. Podczas szkoleń przekażemy praktyczne porady i wskazówki dotyczące możliwości oraz szans umiejscowienia eksportu, wymiany handlowej i współpracy gospodarczej z poszczególnymi krajami.

W ramach Akademii odbędą się szkolenia w dwóch komponentach:

Komponent I dostarczy Państwu wiedzy na temat obecnej sytuacji społeczno – politycznej oraz ekonomicznej wybranego kraju Europy Wschodniej. Afryki, Ameryki Południowej
lub Azji Jest to cykl jednodniowych szkoleń na temat wybranych rynków krajów
w trakcie transformacji społeczno – gospodarczej oraz krajów rozwijających się, które
są priorytetowe lub ważne z punktu widzenia polskiego eksportu.

MODUŁY SZKOLENIOWE (regiony i rynki eksportowe):

I. EUROPA WSCHODNIA I ŚRODKOWA:
Rosja, Ukraina, Białoruś, Mołdawia

II. EUROPA POŁUDNIOWO-WSCHODNIA(BAŁKANY):
Rumunia, Bułgaria, Chorwacja, Turcja

III. AZJA ŚRODKOWA:
Kazachstan, Azerbejdżan, Uzbekistan, Armenia

IV. AZJA WSCHODNIA:
Chiny i Hongkong, Korea, Tajwan

V. AZJA POŁUDNIOWA:
Indie

VI. AZJA POŁUDNIOWO-WSCHODNIA:
Singapur, Indonezja, Malezja, Tajlandia, Wietnam

VII. AFRYKA PÓŁNOCNA I ŚRODKOWY WSCHÓD:
Egipt, Izrael, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt

VIII. AFRYKA SUBSAHARYJSKA:
RPA

IX. AMERYKA ŁACIŃSKA I KARAIBY:
Brazylia, Argentyna, Meksyk, Chile

Komponent II to cykl dwudniowych szkoleń poświęconych zagadnieniom marketingu na rynkach zagranicznych oraz technice i organizacji operacji eksportowych. Pokażemy strategie wejścia na rynki krajów pozaunijnych, międzynarodowe zwyczaje i uzanse handlowe oraz finansowanie handlu zagranicznego.

Szkolenie nr 1 - STRATEGIE WEJŚCIA NA RYNKI KRAJÓW POZAUNIJNYCH
Działalność handlowa na rynkach zorganizowanych: targi, giełdy, aukcje, przetargi międzynarodowe. Konsorcja eksportowe.
Rola e-handlu w handlu zagranicznym.

Szkolenie nr 2 - MIĘDZYNARODOWE ZWYCZAJE I UZANSE HANDLOWE. FINANSOWANIE HANDLU ZAGRANICZNEGO
Rozliczenia międzynarodowe
Formuły handlowe INCOTERMS / COMBITERMS.

Szkolenie nr 3 - BADANIA RYNKÓW POD KĄTEM PRZYGOTOWANIA OFERTY EKSPORTOWEJ
Instrumenty oddziaływania na rynek eksportowy - formuła 8xP.
Rola innowacji w eksporcie

Szkolenie nr 4 - PRZYGOTOWANIE TRANSAKCJI EKSPORTOWEJ
Kalkulacja kosztów, badanie wiarygodności partnera, sposoby zawarcia transakcji, zasady i techniki negocjacji kontraktowych

Szkolenie nr 5 - KONTRAKT EKSPORTOWY - PRZYGOTOWANIE, ZAWARCIE I REALIZACJA

Analiza klauzul kontraktu eksportowego: prawa i obowiązki stron w kontrakcie. Najczęściej popełniane błędy w kontraktach. Podmiotowe i przedmiotowe przesłanki ważności kontraktu: analiza dokumentów handlowych, ubezpieczenie transakcji, transport i spedycja, procedury celno-podatkowe, rozstrzyganie spraw spornych

Do współpracy zaprosiliśmy doświadczonych ekspertów – specjalistów, posiadających długoletnią praktykę zawodową, którzy podzielą się z Państwem swoją wiedzą
i doświadczeniem w zakresie omawianych zagadnień.

Przeprowadzone szkolenia będą cennym źródłem wiedzy, a przekazane informacje
o realiach rynkowych pomogą rozwiązać problemy, na jakie natrafiają przedsiębiorcy.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniach!

Więcej informacji na temat Akademii Handlu Zagranicznego :

Eurofinance Training

tel.:+48 22 830 13 17
fax: 22 830 03 39
efs@eurofinance.com.pl
http://www.eurofinance.com.pl


ORGANIZATORZY:


  1. drukuj
« strona główna | archiwum » « poprzedni | następny »