menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły » Dlaczego warto szyć szkolenia na miarę? (...)


Dlaczego warto szyć szkolenia na miarę?

Firmy szkoleniowe specjalizujące się w szkoleniach językowych dla firm proponują szkolenia z zakresu finansów, logistyki i dodatkowo wzbogacają je o umiejętności miękkie (kreatywność, obsługa klienta, rozwiązywanie problemów).

Poziom języka angielskiego wśród pracowników podnosi się z roku na rok. Zapotrzebowanie na naukę języka angielskiego ogólnego maleje na rzecz szkoleń specjalistycznych: języka danej branży oraz umiejętności zachowania się w sytuacji biznesowej wymagającej użycia języka angielskiego.


Po co szyć?

Szycie szkoleń językowych na miarę wpisuje się w tendencję na rynku szkoleń którą jest niewątpliwie mierzenie efektywności szkoleń. Tendencja ta zaś wynika z racji kalkulacji kosztów i coraz częstszego traktowania szkoleń jako inwestycji, nie tylko dodatku do pensji. Szkolenia specjalistyczne wynikają też z kolejnej tendencji na rynku którą jest fakt, że firmy szkoleniowe coraz częściej konkurują ze sobą wartością oferty, a nie tylko ceną.

Szycie na miarę - jak to się robi?

Pierwszym etapem „uszycia” szkolenia jest przeprowadzenie testów kwalifikacyjnych a potem analizy potrzeb szkoleniowych pracowników. Program musi zawierać nie tylko umiejętności komunikacyjne i językowe do zrealizowania w jasno określonej przestrzeni czasowej, ale również umiejętności miękkie niezbędne do wykonywania pracy oraz metody które pozwolą nam na realizację celu. Firma szkoleniowa we współpracy z klientem określi również tryb szkolenia: w niektórych przypadkach zaleca się połączenie szkoleń regularnych (stacjonarnych) ze szkoleniami wyjazdowymi, intensywnymi.

Co to daje?

Szkolenia „uszyte na miarę” dają firmie, grupie i pojedynczemu uczestnikowi poczucie jasno sprecyzowanego celu, co przekłada się z kolei na ogromne zaangażowanie w jego osiągnięcie. Odpowiednio zaplanowane szkolenie z zastosowaniem optymalnych narzędzi i prawidłowo zdiagnozowanym celem raczej zawsze okazuje się sukcesem i dla firmy i dla jej pracowników, przy relatywnie niskim koszcie.

Anna Baranowska

Autorka jest absolwentką University of Essex w Wielkiej Brytanii, kierownikiem projektów szkoleniowych The English Cocktail. Jest twórcą i współtwórcą programów szkoleń oraz koncepcji projektów szkoleniowych.
  1. drukuj
« strona główna | archiwum » « poprzedni | następny »