menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły » Windykacja należności w firmie, czyli (...)


Windykacja należności w firmie, czyli negocjacje zamiast sądu

Powszechną praktyką jest sprzedawanie towarów i usług z zastosowaniem przedłużonych terminów płatności. Taka forma sprzedaży to darmowy kredyt, który w dodatku wiele firm daje bez odpowiedniego zabezpieczenia swoich interesów. Możliwe zabezpieczenia które zmobilizują klientów do szybszego uregulowania płatności to:
• prawidłowo wystawiane i dostarczane faktury VAT,
• właściwie sporządzone i podpisane umowy,
• prawidłowo pisana i dostarczana do dłużników korespondencja.
Polski system prawny nie służy wierzycielom, postępowanie pociąga za sobą duże koszty, stratę czasu i nerwów, często bez gwarancji powodzenia. Poza tym wejście na tę drogę oznacza zwykle utratę klienta, dlatego też ma ona zastosowanie do dłużników, z którymi i tak chcemy zakończyć współpracę.

Co natomiast zrobić z tymi klientami, którzy w końcu zawsze płacą, ale zwykle po terminie?
Jak skłonić klientów do terminowego regulowania płatności bez ryzyka ich urażenia lub utraty?

Kiedy na rynku jest silna konkurencja, dostawcom tak bardzo zależy na zdobyciu i utrzymaniu klienta, że boją się domagać dochowania zasad umów i nie mają siły, żeby je egzekwować.
Z kolei dla klientów korzyści z przeciągania płatności są znaczne - po pierwsze kapitał obrotowy, który można wykorzystać do pomnażania zysków, po drugie korzyści psychologiczne, polegające na większej satysfakcji wynikającej z poczucia posiadania przewagi w grze handlowej.
Każda gra ma jednak swoje granice, na które duży wpływ ma zachowanie wierzyciela. Tak naprawdę tylko niektórzy klienci są w tak trudnej sytuacji, że nie są w stanie spłacać swoich zobowiązań. Dłużnik bada, gdzie są granice, do których może się posunąć z danym wierzycielem. Brak szybkiej reakcji wierzyciela i jego konsekwencji w działaniu, zbyt duża ilość wyjątków powodują, że dłużnik posuwa się dalej i wymyśla coraz to nowe wymówki, tworzy sobie hierarchię płatności dla różnych wierzycieli zależną od spodziewanych konsekwencji niepłacenia.

Kiedy klienci płacą szybciej?
Kiedy konsekwencje, które ich czekają w wyniku niepłacenia są odpowiednio dotkliwe.

I nie chodzi tutaj tylko o konsekwencje prawne czy finansowe, ale także psychologiczne. Taką psychologiczną przykrość może sprawić odpowiednio poprowadzona rozmowa, a dłużnik, nie chcąc powtarzać podobnej sytuacji w przyszłości, przesunie nas wyżej w swojej hierarchii płatności choćby dla świętego spokoju.

Wierzyciel, jeżeli chce zmniejszyć ilość dłużników musi ich "wychowywać" kiedy jeszcze są klientami!

PODSTAWOWE ZASADY SKUTECZNEJ WINDYKACJI:
1. Właściwe zabezpieczenie transakcji w momencie jej zawierania.
2. Szybkość reakcji i nietypowe metody działania.
3. Dokładna znajomość faktów i możliwości działania.
4. Asertywność.
5. Efektywna komunikacja.
6. Odporność na manipulację i stres.
7. Wytrwałość i konsekwencja.

Zapraszamy do wzięcia udziału w organizowanym przez nas treningu WINDYKACJA NALEŻNOŚCI PRZEZ NEGOCJACJE, czyli psychologia kontaktu z dłużnikiem, który odbędzie się w dniach 28-29 maja w Warszawie.
Po szczegółowe informacje zapraszamy na stronę www.homocreatore.pl lub prosimy o kontakt mailowy info@homocreatore.pl albo telefoniczny (022) 629 77 87.

Uczestnicy treningu zdobędą wiedzę i umiejętności potrzebne do:
• zbudowania skutecznej strategii odzyskiwania należności;
• określenia zasad i stosowania profilaktyki windykacyjnej;
• dobrego przygotowania się do rozmowy z dłużnikiem;
• zachowania spokoju i kontroli nad emocjami w sytuacji windykacyjnej;
• odzyskania należności jak najszybciej, jak najmniejszym kosztem przy zachowaniu dobrych relacji handlowych;
• zdobywania jak największej ilości informacji o dłużniku;
• skutecznego odpowiadania na typowe wymówki i zagrywki dłużników w ramach gier windykacyjnych.

Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych HOMO CREATORE skupia zespół doświadczonych doradców i trenerów praktyków – specjalistów z zakresu psychologii, organizacji, zarządzania, sprzedaży i coachingu, którzy posiadając wysokie kompetencje w swojej dziedzinie, podchodzą z pasją, zaangażowaniem i radością do wykonywanej pracy – czym potrafią zarazić uczestników szkoleń!

Prowadzimy szkolenia otwarte oraz zamknięte (in company – „szyte na miarę”).
W naszej ofercie znajduje się szeroka paleta szkoleń z zakresu miękkich umiejętności biznesowych, np.:

• JAK ZDOBYĆ POŻĄDANIE KLIENTÓW, czyli budowanie marki produktów i firmy
• PSYCHOLOGIA ZARABIANIA PIENIĘDZY
• SAVOIR-VIVRE DLA MENEDŻERÓW, czyli etykieta w firmie, na spotkaniu i biznes-lunchu
• TRENING KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ, czyli jak działać efektywnie
• TRENING MENEDŻERSKI - motywacja i zarządzanie zespołem
• Trening skutecznego ZARZĄDZANIA CZASEM
• Trening SKUTECZNOŚCI OSOBISTEJ
• ASERTYWNOŚĆ w działaniu
• WYSTĄPIENIA publiczne
• Zarządzanie EMOCJAMI
• ZARZĄDZANIE SOBĄ, czyli jak osiągnąć równowagę w życiu zawodowym i prywatnym
• KREATYWNOŚĆ i podejmowanie decyzji
• NEGOCJACJE - strategie i techniki
• COACHING menedżerski, czyli trening skuteczności szefa
• Przyjmowanie REKLAMACJI i OBIEKCJI klienta
• SEKRETARIAT doskonały - sztuka komunikacji i organizacji pracy
• Skuteczna WIZYTA HANDLOWA
• SPRZEDAWAJ jak profesjonalista
• STRATEGIE HANDLOWE W SPRZEDAŻY, czyli radzenie sobie z grami klientów Sztuka budowania LOJALNOŚCI klientów
• TELEFONICZNA OBSŁUGA klienta i telemarketing

Zapraszamy do kontaktu z nami: www.homocreatore.pl, www.szkolenia-biznesowe.pl; biuro@homocreatore.pl albo telefonicznie (022) 629 77 87.
  1. drukuj
« strona główna | archiwum » « poprzedni | następny »