Archiwum artykułów

W trosce o jakość szkoleń
Branża szkoleniowa w Polsce intensywnie przygotowuje się do absorpcji środków pomocowych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Tylko w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich – Rozwój Kadr Nowoczesnej Gospodarki będzie do wykorzystania w latach 2004-2006 około 253 mln EURO. Jednak środki na szkolenia przewidziane są również w innych programach operacyjnych UE (łącznie tworzących budżet około 600 mln EURO). Powyższa sytuacja spowoduje dynamiczny wzrost zarówno popytu, jak i podaży usług edukacyjnych, wspartych funduszami UE, bowiem wartość całego rynku szkoleniowego w Polsce w 2003 roku szacowana była na 680 mln PLN. Więcej »

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA DROGĄ DO SUKCESU FIRMY
Oficjalny przepływ informacji w firmie odgrywa istotną rolę w relacjach zarząd – pracownicy, wpływając nie tylko na motywację zespołu ale kształtuje również wizerunek zakładu na zewnątrz. Czy zdajemy sobie jednak sprawę jak duży zasięg poza firmą potrafi mieć dobra opinia pracownika o swoim pracodawcy? Więcej »

Umiejętności Menedżera w zakresie komunikacji
Z przeprowadzonych badań wynika, że wiedza o charakterze technicznym umożliwia w 90% awans pracownika na niższych szczeblach organizacji. Na stanowiskach dyrektorskich stanowi ona jedynie 20% potrzebnej siły przebicia. Pozostałe 80% to głównie umiejętności porozumiewania się z ludźmi i kierowania nimi, czyli komunikacja. Więcej »

Funkcjonowanie naszego "języka umysłu"
Jeśli pomyślimy o obrazie świata jako o najbardziej ogólnej syntezie niezliczonej ilości przeżyć i wpływów, ich interpretacji, i wynikającej z tego nadawaniu wartości oraz znaczeń przestrzennym obiektom. Obraz świata jest, w najbardziej konkretnym i natychmiastowym znaczeniu, efektem komunikacji. Nie jest on światem, lecz mozaiką obrazów, które mogą być interpretowane w jakiś sposób dzisiaj, a w inny jutro, wzorcem wzorców, interpretacja interpretacji, rezultatem bezustannych decyzji na temat tego co może a co nie może zostać zawarte w tych meta – interpretacjach, które same w sobie są konsekwencjami decyzji z przeszłości. Więcej »

Kierowanie zespołem w procesie zmian
Kluczowe czynniki budowania akceptacji dla zmiany. Prawdopodobnie wszystkim jest znane powiedzenie, iż jeżeli stale coś robisz w ten sam sposób, otrzymujesz te same rezultaty. Oczekiwanie innych rezultatów graniczy z myśleniem neurotycznym, magicznym lub delikatnie mówiąc - brakiem mądrości. Więcej »

Okno Johari - czyli czego ma dotyczyć feedback
Coraz powszechniej stosujemy udzielanie informacji zwrotnej czyli feedbacku w naszych firmach jako element kultury organizacyjnej. Wielu z nas korzysta z niego, aby się doskonalić. Czy wiemy jednak na pewno jaki feedback jest dla nas najciekawszy i najbardziej użyteczny? Więcej »

Problemy menadżera w zarządzaniu personelem - motywowanie i wynagradzanie pracowników
Podejmowanie jakiegokolwiek zadania mogą poprzedzać jeden lub kilka motywów. W teorii i praktyce organizacji wiadomo, że efektywność pracy personelu zależy w niemałym stopniu od poziomu motywacji. Kierownicy różnych szczebli zarządzania w zasadzie wiedzą, że podwładni reagują na pochwały i zachęty - wyrażane zarówno słowami, jak i przy pomocy rozmaitych premii czy nagród finansowych. Więcej »

