menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Archiwum artykułów

PRAWO AUTORSKIE W DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ FIRMY, czyli niewiedza kosztuje a wiedza daje bezpieczeństwo i spokój.

Twój pracownik robi zdjęcia na firmowej imprezie po czym umieszczacie je na stronie internetowej. I tu rodzi się szereg pytań, wątpliwości oraz bardzo prawdopodobnych i kosztownych... kłopotów. Kto i kiedy ma prawa autorskie do zdjęć, czy i w jakich okolicznościach mogą na zdjęciu znajdować się rozpoznawalni ludzie znani lub nie znani publicznie, czy bezpieczeństwo i ochronę przed roszczeniami zapewnia nam kupowanie materiałów graficznych lub zdjęciowych od agencji reklamowej...? Więcej »


Inwestowanie w ludzi - opłaca się.

Stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników, to dla małej firmy szansa na osiągnięcie sukcesu na konkurencyjnym rynku. Ale jak skutecznie inwestować w kadrę nie generując jednocześnie nowych kosztów? Więcej »


Kamień milowy odnaleziony, czyli jak trafić do najlepszego ośrodka szkoleniowego.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że szkolenia mające na celu wzrost kompetencji pracowników powinny być odpowiednio przygotowane. Co należy przez to rozumieć? W pierwszej kolejności przy wyborze właściwego szkolenia, zwracamy uwagę na program szkolenia, jego dopasowanie do naszych wymagań, na samych szkoleniowców, ich doświadczenie w branży, umiejętność przekazywania informacji. Ważną składową jest cena, którą za wybrany trening będziemy musieli zapłacić. Wszystkie wymienione elementy są w dużej mierze decydujące, nie możemy jednak zapominać, iż oprócz odpowiedniego przygotowania od strony merytorycznej i ekonomicznej warto zwrócić uwagę na otoczenie, lokalizację "odpowiedniego szkolenia". Więcej »


Zasady skutecznych negocjacji – opracowanie Prof. Dr hab. Zbigniewa Nęckiego

Problematyka prowadzenia negocjacji obejmuje szerokie spektrum zagadnień, od rozmów zapoznawczych poczynając, poprzez rozmowy sondażowe dochodząc do negocjowania kontraktów pracowniczych, społecznych, finansowych, marketingowych, handlowych i innych form kooperacji rynkowej. Wolna gra relacji różnego rodzaju intensyfikuje się znacznie w kontekście narastania rywalizacji wolnorynkowej i powoduje, iż wiele negocjacji zostaje zdynamizowanych, przybierają większego tempa i większej intensywności. Tworzą wolnorynkowe układy ekonomiczne wiele okazji i możliwości niedostępnych w innych sytuacjach politycznych, co czyni działania negocjacyjne ważnym elementem aktywnej obecności gospodarczej. Przedstawione poniżej rozważania mają za zadanie przedstawić najistotniejsze kwestie związane z prowadzaniem rozmów negocjacyjnych Więcej »


Truciciele w organizacji, czyli jak radzić sobie z narzekającymi pracownikami

Wyobraź sobie, że uwielbiasz swoją pracę. Codziennie rano budzisz się z uśmiechem na twarzy, swoje zadania wykonujesz z zaangażowaniem i pasją, zaś każdą pojawiającą się trudność traktujesz jako wyzwanie. Któregoś dnia jeden z Twoich współpracowników zaczyna jednak narzekać – że praca nudna i mało rozwojowa, że szef nie docenia Waszej pracy, że dawno nie było zasłużonej bądź co gorsza obiecanej podwyżki… Będziesz się starał przekonać marudera, że nie ma racji? A co jeśli po przeanalizowaniu argumentów narzekacza uznasz jednak, że ma on trochę racji? Jak długo będziesz jeszcze przychodziło pracy z uśmiechem na twarzy? Jak długo uda Ci się utrzymać dotychczasową motywację do pracy? Pracownicy, którzy ciągle narzekają są typowymi trucicielami – sami są zdemotywowani do pracy i ponieważ jako istoty społeczne szukają potwierdzenia swoich racji wśród innych osób zatruwają przy okazji cały zespół. Więcej »


KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, CZYLI JAK DZIAŁAĆ EFEKTYWNIE

W pewnej firmie kobieta szef oceniając dostarczony jej raport powiedziała autorowi: „W zasadzie jest nie jest źle. Nie ma większych błędów, niech Pan jeszcze go raz przeczyta, zakreśliłam obszary wymagające uwagi. Myślę, że można by jeszcze dodać dane...”. Na spotkaniu obecna była także asystentka szefowej. Kiedy opuścili gabinet zapytała go czy nie zmartwił się krytyką przełożonej, ten wyraził głębokie zdumienie, ponieważ był przekonany, że raport został doskonale oceniony, a to co wymaga poprawienia czy dopisania to kosmetyczna korekta.A jaka jest Państwa opinia? Czy autor trafnie odczytał intencje szefowej? Dlaczego asystentka była przekonana, że jest ona niezadowolona i skrytykowała raport? Więcej »


Windykacja należności w firmie, czyli negocjacje zamiast sądu

Powszechną praktyką jest sprzedawanie towarów i usług z zastosowaniem przedłużonych terminów płatności. Taka forma sprzedaży to darmowy kredyt, który w dodatku wiele firm daje bez odpowiedniego zabezpieczenia swoich interesów. Możliwe zabezpieczenia które zmobilizują klientów do szybszego uregulowania płatności to: • prawidłowo wystawiane i dostarczane faktury VAT, • właściwie sporządzone i podpisane umowy, • prawidłowo pisana i dostarczana do dłużników korespondencja. Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] 15 [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [następna »]