menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Archiwum artykułów

SZEFOWIE ZATRUDNIAJĄ OSOBY, Z KTÓRYCH STRONY NIE MUSZĄ SIĘ OBAWIAĆ KONKURENCJI

Taka postawa przełożonego powoduje chaos i dusi twórczą atmosferę w pracy. W takim środowisku szef-lider pogłębia swą autystyczną wizję bardzo radosnej twórczości (niestety hossa rynkowa umacnia ten stan rzeczy), nastawionej po pewnym czasie już tylko na przetrwanie na stanowisku za każdą cenę i najdłużej, jak tylko się da. Po jakimś okresie środowisko to, organizacja, firma, partia, instytucja osiąga tytułowy szczyt pustki. A kiedy wszystko zaczyna się walić, zdarzenia zmierzają w jednym z trzech kierunków: Więcej »


SUKCES OSTATNICH LAT, CZYLI NAJWIĘKSZY PROBLEM – JUTRA

  W ciągu ostatnich lat menedżerowie większości firm dobrze wywiązywali się z podstawowych zadań. Mieliśmy wzrosty, łatwy i dobrze chłonący rynek. Obserwując ubiegłoroczne debiuty giełdowe oraz wyniki badań tzw. „mystery shoppera” na przestrzeni minionych 3 lat, łatwo zauważyć, że klient sam kupował i to na potęgę. Paradoksalnie w tym kryje się jeden z największych problemów rynkowych. Jeśli dotychczasowe metody pracy są tak efektywne, to po co je zmieniać? – zapyta wiele osób. Spora część menedżerów jest też zdania, że ich wiedza i nabyte umiejętności oraz koncepcje rozwojowe są w zupełności wystarczające. Naszym zdaniem polscy menedżerowie w większości branż mają wystarczająco dużo powodów do tzw. „schizofrenii zarządczej”. Z jednej strony wiedzą, że nie podejmując żadnych działań, są postrzegani jako niezdecydowani i słabi, z drugiej widzą, że właśnie to wzbudza w nich poczucie niepewności, bezsilności i zagrożenia. W obecnym czasie (kryzysu rynku finansowego) poczucie te nasilają się. Więcej »


Wywieranie wpływu na ludzi

Mam trzy wiadomości: jedną złą i dwie dobre Zacznę od tej pierwszej – złej - by mieć ją jak najszybciej za sobą: techniki wywierania wpływu na ludzi mają setki oblicz. Co więcej, stosuje się je na dziesiątkach płaszczyzn (między przedstawicielem handlowym a klientem, studentem a wykładowcą, między rodzeństwem, w sklepie, na ulicy, podczas balu dobroczynnego...). Czas na dobrą wiadomość: choć techniki wywierania wpływu mogą przyjmować tysiące postaci, większość daje się zaklasyfikować do jednej z sześciu kategorii. Co za tym idzie? Druga dobra wiadomość. Mianowicie, już dwie dekady temu, zespół zafascynowanych psychologią społeczną badaczy zidentyfikował i opisał poszczególne reguły wywierania wpływu na ludzi. Od poznania już tylko krok do zużytkowania wiedzy. W momencie, gdy zdajemy sobie sprawę z istnienia danych reguł wywierania wpływu, łatwiej nam bronić się, przeciwdziałać lub... samemu prowadzić grę wiodącą ku upragnionemu celowi... Więcej »


Trudny klient czy trudna sytuacja?

Na wstępie należy zastanowić się, czy trudny klient, to tak naprawdę nie jest klient w trudnej sytuacji? Jeżeli zadbamy o właściwe swoje nastawienie wobec niego, okazać się może że klient zmieni się w zadowolonego klienta. Zazwyczaj „trudni” klienci są oburzeni bądź zdenerwowani sytuacją w jakiej się znaleźli. Jest po prostu dla nich trudna. Mówienie o kliencie „trudny”, to etykietowanie go. Jest bardzo częste, a niestety jest to równoczesna barierą w profesjonalnej obsłudze. Tendencja do takiego myślenia wynikać może między innymi z bardzo powszechnie występującego zniekształcenia w naszym wnioskowaniu. Więcej »


Potęga  Twojego głosu

Kto nie chciałby mówić w taki sposób, aby inni słuchali go z dużym zainteresowaniem? Dobry głos nie tylko przyciąga uwagę, ale też wywiera 5-krotnie większy wpływ na odczucia i nastawienie odbiorców niż treść wypowiedzi. To, jak mówimy jest więc co najmniej tak samo ważne jak to, co mówimy. Więcej »


PROWADZENIE NEGOCJACJI

Żądaj więcej, niż spodziewasz się uzyskać.Jest to jedna z podstawowych reguł udanych negocjacji. Można wyróżnić pięć powodów, dla których warto mierzyć wyżej od oczekiwań: po pierwsze możemy to otrzymać, po drugie stwarzamy sobie pole do ustępstw, po trzecie zwiększamy atrakcyjność naszej propozycji według zasady „dobre, bo drogie”, po czwarte mając przestrzeń do ustępstw, ograniczamy ryzyko impasów negocjacjach, i w końcu po piąte ustępując, dajemy partnerom poczucie wygranej. Więcej »


Seminaria dla Firm Szkoleniowych

Centrum Promocji Informatyki zaprasza Państwa do udziału w seminariach skierowanych do firm zajmujących się organizacją szkoleń. Podczas seminariów zdobędą Państwo kompleksową wiedzę o rozwiązaniach informatycznych, które podnoszą sprawność organizacji szkoleń oraz całego procesu ich promocji. Przekonają się zatem Państwo, w jaki sposób wsparcie ze strony narzędzi informatycznych przyczynia się do wzrostu jakości szkoleń, efektywności ich sprzedaży oraz jakości komunikacji wewnętrznej i relacji z Klientami. Z przyjemnością informujemy, że patronat honorowy nad cyklem spotkań objęła Polska Izba Firm Szkoleniowych. Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] 13 [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [następna »]