menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl » artykuły » Kamień milowy odnaleziony, czyli jak (...)


Kamień milowy odnaleziony, czyli jak trafić do najlepszego ośrodka szkoleniowego.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, że szkolenia mające na celu wzrost kompetencji pracowników powinny być odpowiednio przygotowane. Co należy przez to rozumieć?

W pierwszej kolejności przy wyborze właściwego szkolenia, zwracamy uwagę na program szkolenia, jego dopasowanie do naszych wymagań, na samych szkoleniowców, ich doświadczenie w branży, umiejętność przekazywania informacji. Ważną składową jest cena, którą za wybrany trening będziemy musieli zapłacić. Wszystkie wymienione elementy są w dużej mierze decydujące, nie możemy jednak zapominać, iż oprócz odpowiedniego przygotowania od strony merytorycznej i ekonomicznej warto zwrócić uwagę na otoczenie, lokalizację "odpowiedniego szkolenia".

Wraz z rozwojem branży szkoleń w Polsce zaczęła wzrastać również liczba miejsc, w których szkolenia można przeprowadzać. Coraz więcej pensjonatów, hoteli a nawet ośrodków wczasowych dostosowuje swoją ofertę do potrzeb szkoleń i konferencji. W głównej mierze polega to na wydzieleniu pomieszczenia na salę konferencyjną i rozesłaniu reklam z ofertą do potencjalnych klientów. Ponadto część z tych ośrodków traktuje grupy szkoleniowe jako odsiecz w niskim sezonie i nie jest gotowa sprostać specyficznym wymaganiom, jakie wiążą się z obsługą wyselekcjonowanej grupy. Nie dysponuje właściwym zapleczem technicznym, jak np. rzutniki, ekrany, szybkie łącza internetowe. To wszystko powoduje utrudnienia oraz nakłada na nas dodatkowe obowiązki wynajęcia, zapewnienia grupie potrzebnych narzędzi do pracy. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek na miejscu, warto zwrócić uwagę na takie detale już przy wyborze ośrodka szkoleniowego.

Kolejną istotną sprawą , na którą watro zwrócić uwagę, jest personel zatrudniony do obsługi szkoleń. Powinni być to profesjonaliści, nienarzucający się gościom, jednak obecni w momencie ewentualnej potrzeby pomocy. Sytuacje w których opiekujący się nami pracownicy ośrodka kończą pracę o 16, a my potrzebujemy ich o 17:15, nie należą do przyjemnych i dobrze je wyeliminować przed przywiezieniem grupy i rozpoczęciem wykładów. Dlatego powinniśmy się upewnić już w trakcie pierwszego kontaktu z ośrodkiem, kto i w jakich godzinach może służyć nam wsparciem w razie ewentualnych problemów.

Jak zatem wybrać dobre miejsce, na co zwracać uwagę, czego się wystrzegać? Jest kilka kryteriów doboru idealnego ośrodka. Poniżej "w pigułce" znajdziecie państwo przewodnik po nich.

  • LOKALIZACJA (geograficznie) - dobrze, żeby dojazd do miejsca szkolenia nie zabierał nam więcej czasu aniżeli samo szkolenie. Z drugiej strony warto czasem przebyć dłuższy dystans, żeby zostawić siedzibę firmy za plecami, a w niej bieżące sprawy. Oderwać pracowników od codzienności i pozwolić im skoncentrować się jedynie na szkoleniu w danym miejscu i czasie.
  • OTOCZENIE OŚRODKA - dobrze postawić na zieloną okolicę, z możliwością relaksującego spaceru po szkoleniu - na kontakt z naturą. Służy to osiągnięciu celów szkoleniowych oraz poprawia efektywność przeprowadzonych działań. Ośrodki posiadające rozległe tereny leśne, parki mają przewagę nad tymi umiejscowionymi w środku miasta, otoczonymi szarą infrastrukturą.
  • SPECYFIKACJA SZKOLENIA - jeśli organizujemy imprezę integracyjną, bądź mamy zamiar omawiać strategię rozwoju firmy, dobrze wybrać kameralny ośrodek z miłą atmosferą, ukierunkowany na obsługę pojedynczych grup. Taki, w którym nie natkniemy się na konkurencję ani na przypadkowego wczasowicza. Dodatkową zaletą jest dla nas wtedy komfort jaki oferuje ośrodek w swobodnym przeprowadzeniu ćwiczeń outdoorowych oraz zabaw umacniających więzi w zespole.
  • STANDARD OŚRODKA - dobrze jeśli nie jest przesadnie luksusowy, krepujący pracowników, ani zbyt niski mogący wzbudzać u pracownika poczucie braku szacunku ze strony pracodawcy.
  • ZAPLECZE KONFERENCYJNE - tak istotne przy naszym projekcie, nie może być świetlicą ani stołówką po godzinach. Z drugiej strony standardowe sale konferencyjne ze stałym rozmieszczeniem stołów, krzeseł z podniesieniem, krępują nas w możliwości zagospodarowania przestrzeni do treningu. Dobrze mieć możliwość ingerencji w układ miejsc a jeszcze lepiej możliwość wyboru spośród kilku sal.
  • WYPOSAŻENIE - rzutniki, tablice, flipcharty są już często w standardzie ośrodków, niemniej jednak warto upewnić się czy są sprawne oraz czy podlegają dodatkowym opłatom.
  • WYŻYWIENIE - jakże ważny element składający się na ogólne wrażenie z pobytu w ośrodku. Jedzenie powinno być świeże, lekkostrawne, urozmaicone, umiejętnie oraz szybko podane. Zdarzają się wypadki gdzie między przystawką a deserem mijają godziny. Należy pamiętać o osobach niejadających mięsa i powiadomić właściciela ośrodka, że takie osoby będą w grupie. Kucharz powinien być przygotowany na taką sytuację i nie karmić wegetarian jedynie nabiałem.
  • OBSŁUGA - tak jak pisaliśmy we wstępie, dobrze żeby byli to profesjonaliści, znający się na obsłudze grup zorganizowanych, pilnujący rozkładu dnia grupy, nienaprzykrzający się gościom.

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł pomoże Państwu uniknąć wielu niemiłych niespodzianek, z którymi spotykały się grupy szkoleniowe zanim trafiły do naszego ośrodka. Zapraszamy do Gospody Kamyki, miejsca specjalizującego się w turystyce biznesowej i nie pozwalającego sobie na popełnianie żadnego ze wspomnianych błędów.
  1. drukuj
« strona główna | archiwum » « poprzedni | następny »