menu Newsletter Subskrybcja Nowe szkolenia polecamy polecamy
Znajdujesz się: www.szkolenia.com.pl

Archiwum artykułów

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, CZYLI JAK DZIAŁAĆ EFEKTYWNIE

W pewnej firmie kobieta szef oceniając dostarczony jej raport powiedziała autorowi: „W zasadzie jest nie jest źle. Nie ma większych błędów, niech Pan jeszcze go raz przeczyta, zakreśliłam obszary wymagające uwagi. Myślę, że można by jeszcze dodać dane...”. Na spotkaniu obecna była także asystentka szefowej. Kiedy opuścili gabinet zapytała go czy nie zmartwił się krytyką przełożonej, ten wyraził głębokie zdumienie, ponieważ był przekonany, że raport został doskonale oceniony, a to co wymaga poprawienia czy dopisania to kosmetyczna korekta.A jaka jest Państwa opinia? Czy autor trafnie odczytał intencje szefowej? Dlaczego asystentka była przekonana, że jest ona niezadowolona i skrytykowała raport? Więcej »


Windykacja należności w firmie, czyli negocjacje zamiast sądu

Powszechną praktyką jest sprzedawanie towarów i usług z zastosowaniem przedłużonych terminów płatności. Taka forma sprzedaży to darmowy kredyt, który w dodatku wiele firm daje bez odpowiedniego zabezpieczenia swoich interesów. Możliwe zabezpieczenia które zmobilizują klientów do szybszego uregulowania płatności to: • prawidłowo wystawiane i dostarczane faktury VAT, • właściwie sporządzone i podpisane umowy, • prawidłowo pisana i dostarczana do dłużników korespondencja. Więcej »


Akademia Handlu Zagranicznego: Wsparcie polskiego eksportu

Mimo, iż polski eksport rośnie od kilku lat w szybkim tempie, jego udział w wytwarzaniu PKB jest znacznie mniejszy, niż w większości krajów na świecie i OECD. Jest on także kilkakrotnie mniejszy w przeliczeniu na obywatela naszego kraju (2 400 USD), niż np.: Chorwacji (12 158 USD), Niemczech (12 400 USD), Indiach (29 100 USD), w Kuwejcie (22 100 USD); czy w stosunku do średniej w krajach UE (8 600 USD). To niestety słaby wynik naszej obecności na rynkach światowych, a przecież bardzo wiele polskich firm ma już towary lub usługi na wysokim, światowym poziomie. Więcej »


FUNDUSZE UNIJNE NA SZKOLENIA PRACOWNIKÓW

Pracownicy oczekują od ciebie coraz więcej? Czujesz, że musisz zmienić politykę personalną w firmie? Premie? Podwyżki? Szkolenia? A koszty? …. Rozmawiamy z panią Agnieszka Marjankowską, Dyrektorem Generalnym centrum szkoleniowego The TOWER, na temat możliwości dofinansowania szkoleń ze środków UE: Więcej »


Controlling narzędzi marketing-mix

Od specjalistów marketingu wymaga się dziś nie tylko kreatywności, ale także umiejętności pomiaru efektów działań i udowodnienia, że środki zainwestowane w rozwój marki, promocje, czy wejście do nowych kanałów dystrybucji się zwróciły. Jak więc kontrolować efektywność narzędzi marketing-mix? Więcej »


Kiedy firmy mówią ludzkim głosem?

Zwierzęta mówią ludzkim głosem w Wigilię. A firmy? Niektóre nie mówią ludzkim głosem nawet raz do roku... Słuchając ich przedstawicieli, czytając informacje prasowe, raporty i sprawozdania, oferty handlowe, prospekty i ulotki a nawet strony internetowe mam czasem wrażenie, że mówią do mnie potwory. A może cyborgi? W najlepszym razie - roboty zaprogramowane na generowanie "mądrych tekstów", takich jak na przykład ten:Aby sprostać wyzwaniom stojącym przed naszymi kluczowymi klientami w zakresie przetwarzania danych na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem nasza firma posiada w swojej ofercie unikalny wachlarz produktów o bardzo szerokim spektrum zastosowań. Jako lider rynku wdrażamy szyte na miarę rozwiązania oparte na wiodących koncepcjach biznesowych, dzięki czemu aplikacje implementowane u naszych klientów gwarantują realną wartość dodaną i długoterminowy zwrot z inwestycji. Nie lepiej powiedzieć po prostu, że firma pisze oprogramowanie? Taki tekst jak powyżej to najlepszy sposób, żeby zniechęcić do siebie klientów. Nie mów tak. Nie pisz. Nikt tego nie lubi. Więcej »


Kreatywność jako potrzeba współczesnego biznesu

Rozwój jest koniecznością zarówno w biznesie jak i życiu osobistym. Wiele firm upadło tylko, dlatego, że w odpowiednim momencie nie umiały twórczo przystosować się do zmienionych warunków rynkowych i kurczowo kontynuowały stare, “dobre” strategie. Podobnie dzieje się w życiu osobistym, gdy świat wokół nas dostarcza coraz to nowych wyzwań.W tych okolicznościach KREATYWNOŚĆ nabiera szczególnego znaczenia, a zauważanie nowych możliwości i twórcze działanie staje się koniecznością dobrego funkcjonowania w otaczającym nas świecie. Szczególnie ważne w bardzo szybko zmieniającej sie rzeczywistości biznesowej. Znakiem czasów są ogłoszenia: “przyjmę do pracy kreatywną osobę”. Więcej »


[« poprzednia] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] 16 [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [następna »]